MediReiki® den effektivaste friskvårds metoden för företag

MediReiki®️ för den egna familjens bästa
26/05/2022
Meditation i naturen
31/05/2022
På många sätt har jag varit en pionjär i Sverige med metoder för kropp och själ. Redan åren 1992–1994 arbetade jag som friskvårds ansvarig på ett företag med 60 anställda. Där hade jag varje vecka ansvar för friskvården. Det innebär i princip att de anställda fick 30 minuter i veckan tillsammans med mig. Jag gav dem då energimassage och klassisk japansk Reiki. Där var också samtalet en viktig del av mötet med de anställda. Företaget kunde se sådana stora fördelar med mitt arbete att jag till och med fick möjlighet att hålla helgkurser i självkännedom med de anställda. Sjukfrånvaron minskade och fysiska skador minskade men framför allt så var det den psykiska hälsan som de mådde så bra i. Den psykiska hälsan är viktig lika viktig som den fysiska hälsan förstås. Men med lugn och ro i sinnet så kunde de ofta ta bättre beslut kring sina liv. Det var också den informationen de med tiden delade med mig. Jag kunde ge dem tips och råd kring olika problem de upplevde i den fysiska kroppen och hur de skulle hantera det. Arbetet på det här företaget var fysiskt krävande och ingen lekstuga vill jag påstå. När jag utbildar i MediReiki® har mina erfarenheter kommit mycket väl till pass. De får lära sig först och främst förstås hur de kan ge MediReiki® på företag och hur de använder MediReiki® som friskvård. Inte alls som man läser överallt idag att Reiki är ”friskvård” du kan använda din ”friskvårdspeng” här. De får en behandling på en timme och sedan är slanten slut i värsta fall. DET ÄR INTE FRISKVÅRD enligt mig. Det är som att sätta på ett plåster på pannan när du har huvudvärk. Den friskvård jag talar om på utbildningen till MediReiki® har helt andra dimensioner hur man ska tänka när det handlar om MediReiki® och friskvård. Företagen idag har mycket mer resurser än de ger sina medarbetare och jag menar att det beror på att de ”kastar” bort eller inte använder pengarna helt effektivt som de skulle kunna göra. Det är också anledningen till att många inte får hela den summa friskvårds-pengar som de skulle kunna få. Men det är också viktigt att veta att det inte finns en högre gräns för hur mycket ett företag kan spendera på friskvård för sina anställda och det vet inte många om. Det handlar om företagets vilja att ta ansvar för sin personal och det klimat som finns på arbetsplatsen. Jag har helt andra idéer om hur företag kan ”vinna” på att ha MediReiki® assistenter i sitt företag som på plats kommer och ger MediReiki® på samma sätt som jag gjorde 1992-1994. Friskvård skulle kunna bli oerhört mycket effektivare idag än det är. Företag skulle kunna göra så stor skillnad för sina anställda om man såg på friskvården på det sätt man skulle kunna se på den. Kunskapen du behöver för detta och hur du gör får du under utbildningen till MediReiki® assistent.  Jag tror verkligen att företaget jag arbetade på i början på 90-talet verkligen hade hittat ett vinnarkoncept för de anställda som jag fick vara med och förverkliga. För alla vet att nöjda och lyckliga människor producerar betydligt mer än olyckliga och missnöjda människor. Ofta när människor är missnöjda så har det med privatlivet att göra och den psykiska hälsan. Något som en MediReiki® assistent är skolad att möta. Vi är inga psykologer, vi ställer inga diagnoser men vi kan lyssna och kommunicera på ett bra sätt som hjälper människor. För vi arbetar med friska människor där livet ibland kommer i vägen. Inte med sjuka för det gör sjukvården, inte med rehabilitering för det är också ordinerat från sjukvården och omsorgen. Vi arbetar med friska människor som behöver bli sedda, hörda och bekräftade och som får lätta på det som tynger, det man bär på och det som just nu hindrar dem från att vara närvarande i sitt eget liv. I ett ögonblick med oss får de ett ögonblick med sig själva. Det är en del av friskvården för den har ju förstås flera nyanser både fysiskt, själsligt och andligt. Promenera får de göra själva men, resten var sådant jag hanterade i början på 90-talet när jag arbetade med friskvård på företag. Utan – att värdera eller bära med mig en massa former och förutfattade meningar det var människan i fokus i varje möte. Solkarina Sinnligkunskap®

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

3 × fyra =